jobsamtale tip 1 – find et emne

Posted: september 16, 2006 in Forberedelse til jobsamtalen, Gode råd til jobsamtalen

Når du skal til jobsamtale er det vigtigt du har fundet et emne som du ved interessere virksomheden. Jeg var feks til jobsamtale hos en rådgivningsfirma, som ved en masse om kemikalier. Jeg vidste vi til jobsamtalen fik kaffe – så det blev mit emne. Jeg sagde simpelhen til dirkektøren at kaffe jo aldrig var blevet rigtig undersøgt for sin farlighed. Og det kan nok være der tændte lys i hans øjne. De næste 15 min talte han om dette emne, og jeg smed små kommentarer ind hvor det var relevant. Han følte klart jeg var deres kommende medarbejder – fordi jeg kunne tale med om et emne som de gik meget op i :-).

Husk: Skal du finde et emne, så kig blandt firmaets produkter !

Skriv et svar

