70´erne Vinyl retro Skateboards Er over os

Posted: august 22, 2013 in Ikke kategoriseret
Tags:

Jeg kan huske da jeg var knægt. Da var det moderne at køre på vinyl skateboards. Farve udvalget var ikke så stort. Jeg husker det faktisk kun som gul/blåt – men ihvertfaldt yderst begrænset.
Med plaster under bunden

Vi kørte ned at bakker, til og fra skole – og rundt overalt. Vi faldt ofte, og havde derfor fastmonteret en lille tændstiksæske under bunden – som indeholdte plaster. På den måde kunne vi let hive et nyt stykke frem. Dengang var vi ikke så gode til at bruge beskyttelse på hænder og hoveder. Så håndflader og albuer/knæ fik sig tit nogle store sår.
Det er nok også derfor mit hjerte begyndt at banke ekstra meget da jeg opdagede at fortiden nu er kommet til os igen. Vinyl skateboards er tilbage. Hvor er det fedt at se. Men nu må jeg sige at farver er totalt vilde og seje. Tænk man blandet lilla med orange – hvor er det dog modigt og jeg gætter på ungerne er tossede med det. Helt sikkert lige så tosset som jeg var dengang.
Rulleskøjten var også god.

Jeg havde så sjovt nok også et par rulleskøjter i samme retro stil. Blå gule. De  havde gule hjul og selve støvlen var blå. Det var fedt synes jeg. De skulle snørres. Ikke som idag med en smart lukke mekanisme og det var slet ikke inliners. Nej det var side by side. Ja der fandtes vist ikke andet dengang. Men de var altså ikke til at hive af mig. De var med overalt. Det var god og sund sjov, og masser af knobs.

 

Nå men dette lille indlæg skrev jeg lige, fordi jeg blev så begejstret over at se Vinyl boards igen – og kan absolut kun sige til nytidens unge: De er super seje. De vejer nemlig ikke så meget som en normalt skateboard af træ. Så man kan slæbe det med i skole uden at være body builder.

God fornøjelse

Der er lukket for kommentarer.